☎ +4 0364 884960 ✉ office@eurogastro.ro
Coșul meu 0

Proiectare

Deși pare o chestiune simplă, nu toată lumea înțelege importanța și complexitatea unui proiect bine optimizat.
Fără un proiect, aproape sigur, la montajul utilajelor sau uletrior în exploatarea acestora vor apărea surprize neașteptate, lipsuri a căror rezolvare va costa timp și bani
Cu toate că și procesul de proiectare necesită timp pentru elaborare, prezentare și testare, acesta în mod sigur vă vor economisi resurse, prin prezentarea potențialelor probleme ce pot apărea ulterior. Astfel veți știi de la început ce costuri suplimentare pot interveni.

Prin procesul de proiectare vom lua în evidență și vă vom oferi soluții pentru următoarelor aspecte.
 
Dimensionarea spațiului.
Acesta se face în funție de tipul, felul activității ce urmează a se desfăsura în spațiul respectiv (patiserie, fast food, bucătărie pt. catering, bucătărie pt. restaurant a la carte, pizzerie, etc.)
Nu în ultimul rând trebuie avut în vedere și posibilitatea de extindere ulterioară sau retehnologizare a spațiului în cazul în care acesta nu mai face față volumului mare de lucru.

Compartimentarea și optimizarea spațiului.
Primul pas este stabilirea zonelor principale de lucru: Zone pt. preparări (carne, legume, ouă, pește, lactate, etc.). Zone de depozitare (coloniale, depozitare frigorifică, depozitare materii prime, depozitare ustensile de bucătărie, depozitare veselă, pahare, tacâmuri, etc.). Zone de producție (preparare termică, bucătărie rece, patiserie, zonă pereparare salate, etc.). Zone pt. spălătorie (spălătorie veselă, spălătorie ustensile de bucătărie, spălare pahare, etc.). Zona barului (producție de gheată, spălare pahare, refrigerarea, prezentarea și servirea băuturilor, preparearea cafelelor, etc.). Plus alte zone specifice în funcție de cerințele clientului.
Al doilea aspect este optimizarea acestor zone astfel încât să facă față normelor de producție, să fie ușor accesibile, să corespundă cerințelor de protecție a muncii și cerințelor de igienă alimentară.
Compartimentarea corectă a acestor zone este un element important în obținerea acordurilor de funcționare de la autoritățile competente.

Stabilirea fluxurilor tehnologice.
La acest punct vom stabili zonele și traseele pentru fluxurile necesare.
Cele mai importanre ar fii: traseul personaului din bucătărie, amplasare vestiarelor albe și negre pentru personal, traseul meteriilor prime și al celor finite, traseul deșeurilor, traseul de servire și trasul veselei murdare
Stabilirea corectă al acestor fluxuri este iarăși un element foarte important în obținerea avizelor de funcționare.

Stabilirea necesarului de echipamente.
Probabil una din cele mai importante aspecte este stabilirea echipamentelor. Acesta se face în funcție de necesarul de producție al spațiului. Aici se vor lua în calcul mai multe aspecte pentru a găsi combinația ideală de echipamente. Cele mai importante aspecte sunt: cantitatea de produse finite ce urmează a fii preparate, complexitatea rețetelor și a tehnicilor de gătire, timpul pe care îl are la dispoziție personalul pentru a livra produsele finite, modul de pregătire a materiilor prime și al ingredientelor necesare, etc.
Este important de a evita supradotarea locației, sau doatrea cu echipamente supradimensinoate, doarece la un eventual volum redus de producție acestea vor funționa doar la o parte din capacitatea lor, astfel generând costuri mai mari de producție.

Stabilirea necesarului de utilități și calculul total de energie necesară
La acest punct se va stabili exact, pentru fiecare utilaj în parte, de ce utilități are nevoie pentru a putea fii pus în funcțiune (alimentare curent electric 220V / 380 V, gaz, apă caldă / rece, scurgere, alimentare aburi)
Cunoașterea acestui necesar este optim încă din faza de construcție / amenajare a spațiului. Astfel se vor evita situațiile de urgență în care vor trebuii asigurate utilitățile în ultim moment, care generează costuri suplimentare (găurit pereți, dezafectat gresie/faianță, recalibrarea instalațiilor electrice/apă/gaz, etc.)
Totodată trebuie avut în vedere de la început consumul total de utilități. O eventală mărire a puterii instalate pentru curent electric, mărirea debitului sau a presiunii pentru apă sau gaz vine întotdeauna cu costruri deloc de neglijat, și cu un timp de execuție destul de mare.

Verificarea dimensiunilor de gabarit al utilajlor și al acceselor în spații
Deși pare o chestie simplă, am avut parte de situații în care utilajele livrate nu au putut fii puse pe poziția finală, deoarece sa omis verificarea dimensiunilor de gabarit al echipamentelor și al spațiilor de acces. (Uși, scări, colțuri, holuri de acces, etc.).
Rezolvarea în ultim moment al accestor probleme (dacă este posibilă) necesită multă răbdare, dexteritate și imaginație.

 

Shadow Bistro - Cluj-Napoca

 

Mai jos vă prezentăm câteva imagini ale proiectelor elaborate de noi. Unele s-au materializat, altele au rămas la stadiu de proiect.

Bucatarie pizza & bistro Sovata >>

Bucatarie + linie self strand Sovata >>

Bistro 40 locuri Bistrita >>